AMD дава още повече контрол на разработчиците върху графичния процесор, като продължение на стратегията, започната с Mantle. Това става чрез три нови актуализации на инициативата GOpen.
След като проектантите на игрови конзоли спечелиха сериозно от достъпа на ниско ниво до GPU, AMD започна да предлага това ниво на достъп и за PC-пространството. Инициативата
AMD GPUOpen for Gaming позволява на разработчиците да използват инвестициите, направени в развитието на конзолите, вкл. програмиране „близо до метала”, и в създаването на игри за персонални компютри.
Сега дизайнерите на игри ще имат пряк достъп до GPU хардуера, до голяма колекция от ефекти с отворен код, инструменти, библиотеки и SDK. В началото на 2016 г. AMD ще направи достъпни пряко библиотеките и семплите.
GPUOpen се явява основното средство за разрешаване на достъп от ниско ниво до графичния процесор.
AMD чрез своето графично подразделение
Radeon Technologies Grоup въвежда нов компилатор за хетерогенни изчисления. Една от основните цели на Хетерогенната системна архитектура (HSA) е да улесни разработката на приложения за паралелно изпълнение, с използване на езици от високо ниво.