World of Warcraft вероятно е едно от най-големите и успешни заглавия за компютър, но изглежда, че този успех е трудно да се пренесе на мобилни платформи. Според доклад на Bloomberg, Blizzard и нейният партньор NetEase са прекратили проект за World of Warcraft за мобилни устройства, по който се работи повече от три години поради несъгласия относно финансите.
NetEase е китайският дистрибуторски партньор на
Blizzard и има основна задача да продава и разпространява Warcraft заглавия на вътрешния китайски пазар. Партньорството на компанията обаче печели и от опита на NetEase в мобилните игри. NetEase е ко-създател на успешния, но противоречив най-нов мобилен хит на
Blizzard, Diablo Immortal и компаниите са работили заедно по множество проекти.
През май
Blizzard стартира друг мобилен Warcraft проект под името
Arclight Rumble. Стратегическата игра имаше неравномерно начало след широко недолюбваните алфа- и бета-издания. Възможно е спорът около Diablo Immortal и
Warcraft Arclight Rumble да е една от причините, поради които разработката на заглавието в света на World of Warcraft беше спряно.
Междувременно самата
Activision Blizzard наскоро беше закупена от
Microsoft. Компанията от Редмънд се надява да пробие на мобилния пазар с някои от високобюджетните заглавия на
Blizzard, така че това може да не е краят на пътя за подобно на
World of Warcraft заглавие за мобилни устройства.