Microsoft може да придобие някой от водещите компании в гейминг индустрията. Сред спряганите имена са Electronic Arts и Valve. За момента няма официална информация, а по-скоро слухове от сектора, както и анализаторски очаквания за по-агресивни действия от страна на софтуерния гигант в гейминга. Първите сигнали вече са видими, но тепърва ще се разбира докъде е готов да стигне Microsoft в това отношение.
Технологичният гигант полага големи усилия да върне бляскавата си позиция в гейминг индустрията. Компанията демонстрира на E3 и други изложения, че видео игрите ще са фокус в нейната политика и развитие. Въпреки, че последните години за
Microsoft са успешни, добрите резултати се дължат на основния ѝ бизнес. Докато в същото време гейм звеното изостава като показатели.
В края на 2017 г.
Microsoft издигна Фил Спенсър, който води в момента звеното свързано с развитието на конзолата Xbox, до титлата вицепрезидент, който отговаря директно на CEO-то Сатя Надела. Създаването на този пост вдига и залозите за развитието на гейминг отдела на компанията. В момента конзолата
Xbox изостава значително по отношение на продадени бройки спрямо конкурентите от
Nintendo и Sony. По оценки на анализатори
Microsoft е продала около 35 млн. от последното си поколение конзоли, докато
PlayStation 4 е регистрирала 73 млн. продажби. В същото време заглавията, които се предлагат ексклузивно за
Xbox са много малко и портфолиото за 2018 г. не изглежда много обещаващо. Самият Спенсър коментира, че създаването на интересно съдържание е ключово за успеха на конзолата на
Microsoft.
Технологичният гигант им дълга и противоречива история със своите авантюри в гейминг индустрията. Един от примерите е
Rare придобито през 2002 г. То се занимава основно с игри за сензорната приставка
Kinect и като цяло не се смята за успешно начинание. Последва го
Lionhead – разработчиците на
Black&White и Fable сериите, което обаче е затворено през 2016 г.
Microsoft удрят джакпота с придобиването на Bungie през 2000 г. Благодарение на техния хит Halo първата конзола Xbox се превръща във водещ фактор в гейминг индустрията. До голяма степен силните години на Xbox се дължат основно на популярността на франчайза на
Bungie. Това продължава до 2007 г., когато гейм разработчикът решава да се отдели от
Microsoft и да продължи самостоятелно работа.