Инициатива на
AMD ще осигури възможно най-добрите изживявания във виртуалната реалност
(VR) за разработчици и потребители с помощта на нови технологии и партньорства. Първият резултат от това начинание е
LiquidVR – набор от иновационни технологии с фокус върху разработката на най-високо ниво на VR съдържание за хардуера на
AMD. Платформата бе обявена по време на конференция за разработчици на игри в Сан Франсиско по-рано тази седмица.
Очакваният
LiquidVR софтуерен комплект за разработчици (SDK) ще предложи технологии за преодоляване на трудностите при създаване на съдържание, съвместимостта и удобството.
AMD вярва, че технологията ще изведе индустрията на едно ново стъпало в близко до реалността присъствие във всички VR игри, приложения и изживявания.
При виртуалната реалност концепцията за присъствие се описва като усещането да присъстваш физически в един симулиран, не-физически свят по начин, който напълно поглъща потребителя. Ключово препятствие за постигане на присъствие е закъснението „движение-към-фотон”, или времето между миговете, когато потребителят задвижва главата си и когато вижда обновено изображение, отразяващо новата му позиция.
Минимизирането на латентността „движение-към-фотон” е критично важно за усещането за присъствие и удобство – два основни елемента за постигане на висока степен на
VR. Намаляването на латентността включва целия процес на обработка – от графичния процесор през приложението до технологията за дисплей в шлема.
Софтуерните и хардуерните подсистеми на графиката на
AMD са основна част в уравнението за подобряване на латентността. Чрез
LiquidVR компанията ще помогне на разработчици и създатели на съдържание да преодолеят предизвикателството за постигане на гладко, плавно като течност движение и реакция на системите за близко до живота присъствие във VR среди, базирани на
AMD хардуер.