AMD рестартира средата за разработчици с отворени стандарти GPUOpen с напълно обновен дизайн, съобщи компанията в блога си. Освен това AMD ще пусне тази седмица няколко нови програмни средства и технологии за GPUOpen.
Първият нов продукт е разширение на
AMD FidelityFX – комплект инструменти с отворен код, с които разработчиците по-лесно ще могат да добавят висококачествени пост-процесинг ефекти към игрите. Четири нови ефекта, добавени към комплекта, подобряват качеството и производителността при рендериране:
-
FidelityFX Screen Space Reflections осигурява стохастични пространствени екранни отражения (Stochastic Screen Space Reflections, SSSR) с минимално натоварване на ресурсите чрез оптимизиран изчислителен „шейдър” и „денойзинг”, оптимизиран за RDNA архитектурата.
-
FidelityFX Ambient Occlusion е оптимизиран за RDNA архитектурата ефект на комбинирани адаптивни изчислени прегради от околната среда (Combined Adaptive Compute Ambient Occlusion, CACAO), който динамично помага да се подобри изгледът на предмети според светлината от околната среда.
-
FidelityFX HDR Mapper е оптимизиран за AMD FreeSync Premium Pro дисплеи и запазващ осветеността картограф (Luminance Preserving Mapper, LPM), който осигурява HDR изображения за игрите и широка цветова гама.
-
FidelityFX Downsampler е оптимизиран за RDNA архитектурата шейдърно- базиран еднопасов даунсемплър (Single Pass Downsampler, SPD), който генерира текстурни MIP нива, като използва асинхронни изчисления за оптимална производителност.