|
Online |
Имаме 197 гости и 0 регистрирани потребителя онлайн.
Ти си анонимен посетител. Можеш да се регистрираш безплатно щракайки тук
|
|
|
|
Заглавие на новината: Facebook новиниСледващото ще се публикува в Новини под това Заглавие.
Hardware: Защо Meta и Snap харчат милиарди за AR очила
След десетилетие на развитие и милиарди долари инвестиции, през септември Марк Зукърбърг дръпна завесата на един от най-амбициозните проекти на Meta: прототип на очила с добавена реалност, наречен Orion. Седмица по-рано Еван Шпигел, главният изпълнителен директор на Snap, излезе на сцената на годишната партньорска среща Snap Partner Summit, за да представи AR очила от 5-то поколение.
И двете компании виждат огромен потенциал за технологията. AR очилата могат да изместят смартфоните като следващо поколение дигитални устройства за ежедневието.
|
Software: WhatsApp скоро ще ви позволи да използвате два акаунта едновременно
Ако използвате два различни акаунта в WhatsApp, скоро ще можете да имате достъп до тях само от едно устройство. Главният изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг обяви, че WhatsApp въвежда възможността за превключване между акаунтите в Android и няма да е необходимо да носите допълнително устройство или да превключвате непрекъснато между акаунтите си.
Тази нова функция трябва да улесни управлението на разговорите ви - особено ако имате един акаунт в WhatsApp за работа и друг за съобщения с приятели и членове на семейството. Според информацията тя ще бъде разпространена през следващите седмици.
|
Internet: Facebook въведе важна опция за поверителността
Използването на потребителски данни за обучение на системите с изкуствен интелект провокира остри спорове в обществото. Големите онлайн платформи реагират по различни начини на този проблем. Ето какво направи Meta, компанията, която управлява Facebook.
Тази седмица Meta актуализира Центъра за поверителност на Facebook с формуляр за “правата на субекта на данни за генеративния AI”. По този начин Facebook дава възможност на потребителите да преглеждат, редактират или изтриват лични данни, включени в масива за обучение на изкуствения интелект, отбелязва CNBC.
|
Internet: Отворен AI инструмент на Meta пише програмен код
Надпреварата в инструментите с изкуствен интелект става все по-интересна. Meta, компанията зад Facebook, подготвя отворен езиков модел Code Llama, който е способен да пише програмен код. Подобни разработки вече успешно налагат на пазара конкурентите, вкл. OpenAI, Google и Microsoft.
Code Llama е AI модел, способен сам да генерира програмен код по искане на потребителя, отбелязва CNBC. Очаква се това да бъде решение с отворен код, като според информирани източници, Meta ще пусне инструмента още следващата седмица. Този стратегически ход на компанията цели да конкурира Codex AI на OpenAI.
|
Internet: Meta ще внедри генериращ AI във всички свои платформи
Meta – компанията, която стои зад социалната мрежа Facebook, ще започне да интегрира AI генератори на текст, изображения и видео във водещите си платформи, вкл. Facebook и Instagram, е заявил на корпоративна среща със служителите главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг, цитиран от Axios.
Докато Meta винаги е била в челните редици на изследванията и разработките на генеративни AI модели, компанията малко бавно ги интегрира в собствените си продукти. На среща с персонала Зукърбърг е обявил няколко технологии, които са в различни етапи на разработка и вътрешно тестване.
|
Internet: Facebook и Instagram най-накрая ще предлагат платени услуги на потребителите
Най-големият кошмар на всички потребители на социални мрежи се сбъдва: платените услуги са вече факт. Или не точно. Дълги години във Facebook циркулират слуховете, че платформата става платена и всички, които не искат това да се случи, трябва да копират едно въздългичко съобщение на стената си. Истината е, че със или без това съобщение (което, както и да го погледнем, си беше спам), ако една компания е взела решение да таксува потребителите си, то мнението на потребителите доста трудно би оказало влияние. Въпреки това от Meta все пак публикуваха съобщение, че някои техни услуги стават платени, така че е интересно да разберем какво точно се случва.
Нека да започнем от името й и основната й цел: Meta Verified ще обхване тези потребители, които искат да верифицират профилите си. Подобно на Twitter Blue, месечната такса ще бъде в размер на 12 долара (за регистрации през уебсайт) и 15 долара за регистрациите през iOS и Android. Австралия и Нова Зеландия ще бъдат локациите, където тя ще се появи за първи път, а след това ще бъдат добавени и още райони.
|
Internet: Instagram се разделя с шопинга в реално време
Instagram отдавна търси своята формула, след като короната му на властелин на социалните мрежи беше отнета няколко поредни пъти. Ако трябва да бъдем честни, повечето маркетолози смятат, че алгоритъмът е напълно сбъркан в момента и въпреки че видеата не би трябвало да получават повече показвания в сравнение с обикновените изображения, все още не е съвсем ясно какво точно се случва.
Преди няколко дни Адам Мосери подчерта, че платформата няма да се откаже от видеата, но все пак ще се опита да приложи различни техники на модерация, при които те да не заемат основно място за онези потребители, които предпочитат други форми на съдържание.
|
Internet: ЕС може да глоби Meta с близо 12 милиарда долара
Европейската комисия твърди, че Meta злоупотребява с господстващото си положение на пазара. Това заключение може да коства на американския гигант в социалните мрежи глоба от почти 12 милиарда долара.
Комисията продължава антимонополното разследване срещу Meta Platforms и в ново изявление регулаторът твърди, че компанията има значително предимство пред конкурентите, тъй като предоставя на потребителите на своята социална мрежа достъп до платформата за търговия Facebook Marketplace.
|
Internet: 1000% ръст в отвличането на акаунти от социални мрежи
Отвличането на акаунти в социалните медии е достигнало епидемични размери през последните 12 месеца, според статистически данни на Ресурсния център за кражба на самоличност.
Организацията с нестопанска цел, която предоставя помощ на жертвите на кражба на самоличност, разкри в своя доклад за 2022 г., че отвличанията на профили в социални медии са се увеличили с 1000% за една година. 85% от жертвите споделят за кражба на акунт в Instagram, а 25% са претърпели кражба на профил във Facebook.
|
Internet: Хакери отвличат бизнес профили във Facebook
Нов злонамерен софтуер отвлича профили на важни личности в Meta Facebook Business и рекламната платформа чрез фишинг кампания, насочена към профили в LinkedIn. Опасният софтуер Ducktail използва „бисквитките“ на браузъра при съвсем легални потребителски сесии, за да поеме контрол над профилите и да открадне данни.
Експертите на WithSecure (бивша F-Secure) са засекли текущата фишинг кампания, която изглежда е дело на виетнамски хакери. Самата кампания изглежда е активна поне от втората половина на 2021 година.
|
|